دانشجویان جدید بخوانند...


۱- داروخانه های قبرس شمالی همانند ایران نبوده و ساعت کاری محدودی دارند . داروخانه شبانه روزی در قبرس شمالی وجود نداشته بلکه بصورت چرخشی فعالیت شبانه روزی دارند.شما میتوانید با هشتگ #داروخانه اطلاعات کامل در این کانال را دریافت نمایید.


۲- آب آشامیدنی در قبرس شمالی از بیرون تهیه میگردد. آب لوله کشی دارای بار میکروبی کنترل شده اما سختی و املاح بیشتر میباشد . 


۳- بهترین اپراتور سرویس دهی ترک سل میباشد. سیمکارت های دانشجویی قابلیت شارژ از طریق نرم افزار دارند . 


۴- پس از ورود به قبرس شمالی مدت محدودی حتی پس از اتمام زمان ویزای شما بشرط عدم خروج از جزیره وجود دارد که میتوانید اقدام به دریافت اقامت بدون جریمه کنید. برای اخذ و یا تمدید اقامت دانشجویی بدقت توجه نمایید و مراحل زیر را بترتیب انجام دهید:

۱. به این صفحه اینترنتی مراجعه نمایید: www.icisleri.gov.ct.tr 

۲. ابتدا در قسمت Online İşlemler گزینه Öğrenci İzinleri را انتخاب نمایید. با انتخاب این قسمت، می توانید در سامانه ثبت نام نمایید.

الف: اگر بار اول است که در سامانه ثبت نام می نمایید گزینه Yeni Kayıtرا انتخاب کنید و اطلاعات خود نظیر نام و‌نام خانوادگی و آدرس ایمیل را وارد کنید. نام کاربری و گذرواژه برای شما ایمیل خواهد شد و یا از طریق پیامک به تلفن شما ارسال می گردد.

ب: در صورتیکه قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید، گزینه Giriş را انتخاب کرده و با استفاده از نام کاربری و گذرواژه خود وارد سامانه شوید. 

زمانیکه وارد سامانه شدید، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. شماره ثبت نام دانشجو خارجی Yabancı Kayıt Numarası را دریافت نمایید.این شماره در تمامی ادارات دولتی استفاده خواهد شد در نتیجه در حفظ آن کوشا باشید. این شماره را در جایی یادداشت نمایید.

۲. در صورتیکه آزمایش سلامت خود را انجام داده و نتیجه آن را کسب کرده اید، هزینه اقامت دانشجویی را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

پس از انجام تمامی مراحل بالا، سامانه بشما اطلاع می رساند که چه زمانی اقامت دانشجویی شما حاضر است.


نحوه اخذ نتیجه آزمایش سلامت:

در صورتیکه نتیجه آزمایش سلامت معتبری ندارید، در سامانه گزینه Geçerli Bir Sağlık Raporum Yok را انتخاب نمایید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

الف. از طریق سامانه، هزینه انجام آزمایش سلامت را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

ب. آزمایش سلامت خود را در آزمایشگاهی که سامانه به شما معرفی می کند، انجام دهید. 

ج. بعد از اخذ جواب آزمایش خود، در سامانه گزینه Geçerli Bir Sağlık Raporum Var را انتخاب کنید.


نکات بسیار مهم:

انجام مراحل بالا در سامانه قبل از اتمام مدت قانونی ویزا که در پاسپورت شما بمحض ورود به مرز مشخص شده است، بسیار الزامی است. افرادیکه اقامت دانشجویی خود را بموقع انجام ندهند مشمول جریمه اقامت غیر قانونی بابت هر روز اضافه خواهند شد. 


دانشجویان غیر بومی بایستی هر سال آزمایش سلامت خود را تجدید نمایند.

دوستان عزيز سوالات خودتان را مي توانيد از واحد student service دانشگاه بپرسيد.

توجه: ضمنا فقط دانشجوياني كه در حال حاضر در قبرس هستند مي توانند جهت تمديد يا اخذ اقامت اقدام نمايند.

نکته : پس از دریافت اقامت دانشجویی شما نمیتوانید از گواهی نامه رانندگی بین المللی استفاده کنید ، پس حتما باید گواهی نامه قبرسی دریافت کنید.


موردی برای نمایش وجود ندارد.
دسته‌بندی