گواهینامه رانندگی قبرس شمالی


روش‌های دریافت گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی به دو صورت زیر است:

۱-روش اول (در صورت داشتن گواهینامه رانندگی ایران):افرادی که قبلاً گواهینامه رانندگی ایرانی دارند، می‌توانند با ارائه آن به همراه مدارکی از قبیل پاسپورت، اقامت قبرس شمالی و عکس پرسنلی، با پرداخت مبلغ ۷۰۰۰ لیر و گذراندن آزمون آیین‌نامه، گواهینامه رانندگی قبرس شمالی را دریافت کنند.

۲- روش دوم (در صورت نداشتن  گواهینامه رانندگی ایران):در این روش، متقاضی با ثبت‌نام در یکی از آموزشگاه‌های رانندگی قبرس شمالی و پرداخت مبلغ ۸۰۰۰ لیر و همچنین ارائه مدارکی از جمله اقامت قبرس شمالی، پاسپورت و عکس پرسنلی، ابتدا آزمون آیین‌نامه را می‌گذراند و سپس در ۱۰ جلسه آموزش رانندگی شرکت می‌کند. در پایان، در صورت قبولی در آزمون شهری رانندگی، گواهینامه رانندگی قبرس شمالی را دریافت خواهد کرد.

تفاوت روش اول و دوم به شرح زیر است:

۱. در روش اول، فقط نیاز به گذراندن آزمون آیین‌نامه وجود دارد، در حالیکه در روش دوم، علاوه بر آزمون آیین‌نامه، نیاز به گذراندن ۱۰ جلسه آموزشی و آزمون شهری می‌باشد.

۲. در صورت دریافت گواهینامه از طریق روش اول، می‌توان گواهینامه قبرس شمالی با ۵ سال اعتبار دریافت کرد. اما در روش دوم، در ابتدایی‌ترین دو سال، باید گواهینامه را سالانه تمدید کرده و پس از آن، می‌توان برای دریافت گواهینامه با اعتبار ۵ ساله اقدام کرد.

به طور خلاصه، اگر شما گواهینامه رانندگی ایرانی دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه و گذراندن آزمون آیین‌نامه، گواهی‌نامه رانندگی قبرس شمالی را دریافت کنید. اما اگر گواهی‌نامه رانندگی ایرانی ندارید، باید ثبت‌نام در یکی از آموزشگاه‌های رانندگی قبرس شمالی کنید و پس از گذراندن آزمون‌های آیین‌نامه و شهری، گواهینامه رانندگی قبرس شمالی را دریافت کنید. در هر دو روش، شرایطی مانند اقامت قبرس شمالی، پاسپورت و عکس پرسنلی نیز باید ارائه شود.


موردی برای نمایش وجود ندارد.
دسته‌بندی