درباره پاسپورت قبرس شمالی


درباره پاسپورت قبرس شمالی :

این پاسپورت تنها در قبرس شمالی به عنوان یک کشور غیر معترف به صورت قانونی تشخیص داده می‌شود و توسط بیشتر کشورها به عنوان یک پاسپورت معتبر شناخته نمی‌شود.

در برخی کشورها، حاملین پاسپورت قبرس شمالی ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند و برخی دیگر این پاسپورت را به طور کامل نمیشناسند. به همین دلیل، پاسپورت قبرس شمالی تنها برای سفرهای محدود به قبرس شمالی یا کشورهایی که این پاسپورت را به طور رسمی تشخیص می‌دهند، مناسب است که تعداد این کشورها محدود میباشد.

رتبه پاسپورت قبرس شمالی :

با توجه به عدم شناخت بین‌المللی پاسپورت قبرس شمالی، این پاسپورت رتبه‌بندی رسمی در رتبه‌بندی پاسپورت‌های جهان ندارد. اما بر اساس اطلاعاتی که در دسترس است، پاسپورت قبرس شمالی از نظر دسترسی به سفر به کشورهای دیگر، رتبه نسبتا پایینی دارد.

به عنوان مثال، در فهرست Henley Passport Index برای سال 2021، پاسپورت قبرس شمالی با داشتن دسترسی به ۴۴ کشور، در رتبه ۱۳۷ قرار دارد که بسیار پایین است. در مقابل پاسپورت قبرس جنوبی، با دسترسی به ۱۷۳ کشور، در رتبه ۱۱ قرار دارد و پاسپورت ایران در رتبه ۹۷ قرار دارد.

در هر صورت، برای سفر به کشورهای خارجی با پاسپورت قبرس شمالی، بهتر است ابتدا با سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را درباره وضعیت شناخت پاسپورت قبرس شمالی در آن کشور دریافت کنید.

 


موردی برای نمایش وجود ندارد.
دسته‌بندی